Cinsellik tarihin her döneminde birbirinden farklı boyutlarda ve şiddette yaşandı. İşte antik dönemden aklınızı zorlayacak cinsellik gelenekleri…
Anestezik ve modern tıbbın icadından önce doğum acımasız, acılı ve tehlikeliydi. Euripides, oyununda Medea’yı “Bir zamanlar bir çocuk doğuran yüzden daha fazla koruyucular arasında üç kat fazla zamanımı harcadım,” diye tanıtır.
O zaman kadınlar, doğum günü yatağının dehşetinden kaçınmanın yollarını aradı mı acaba? Bazen de ölüm riski olmaksızın ilişkiye girmek istiyor olabilirler. Bu yüzden o zamandaki mevcut en iyi ürünlere yöneldiler.
Antik Mısır’da, hamile kalmayı önlemek için kullanılan pesaryan için M.Ö. 1800’den beri korunan bir tarifi buluyoruz. Kıyılmış timsah pisliği balla tuzla karıştırılır ve “rahim üzerine serpilir”. Bu etkili bir spermicid oluşturmuş olabilir, ancak kesinlikle bir ruh hali katili olurdu. Roma ve Yunan dünyası daha hoş bir yöntem kullanıyorlardı. Öyle hoş ki kontrasepsiyonlarının kaynağını yok olmaya itti. Anlaşılan silphium neredeyse tüm hastalık veya yemek tarifi için kullanılan dev bir rezene şeklindedir. Çok etkili ve lezzetliydi ki gümüş ağırlığına layık geldi. Ne yazık ki, yetiştirmek imkânsızdı ve doğadan yabani olarak toplaman gerekiyordu. Silifyumun son sapı İmparator Nero’nun döneminde görülmüştür. Şimdi, salatamızı ve kontraseptiflerimizi süpermarketin farklı raflarında aramalıyız.
Hayvanlar tarafından tecavüz
Roma amfitiyatörünün gözlükleri, çoğu zaman kendilerini en uygar gören toplumlarda bir zulüm örneği olarak görülüyor. Arenanın kanla batmış kumları, ölen köleler, coşkulu bir kalabalık için savaşmaya başladı, hepsi kamusal hayal gücüne girdi. Ancak gerçekler çok daha kötü olabilir. Romalılar, mahkûmları küçük düşürenleri görmeyi severdi. Yöntemlerinden biri, bir kişinin bir hayvana tecavüz ettirilmesiydi.
Şair Martial, Kolezyum’un açılış şovlarını kaydetti. Kurban edilen tüm hayvanları ve gladyatör dövüşlerini anlattı. Ayrıca farklı türde bir olayı kaydetti. Yunan efsanesinde Pasiphae, boğayla aşk yapıyor. Canavarla yatıyor ve Minotaur, sevgilerinden doğuyor. Martial bunu bize “Pasiphae Dictaean boğasıyla evlendirildi, inanıyoruz: gördük.” Diye anlatıyor. Ayrıca, kadınlara tecavüz etmek için hayvanların kullanılmasında uzman bir eğitmen olan Carpophorus’a atıfta bulunulmaktadır. Kolezyum’un açılış maçlarına katıldığını biliyoruz. O gün bambaşka boğa güreşleri yapılmış olabilir. Apuleius’un Metamorphoses romanında sihirli bir şekilde bir eşeğe dönüştürülen bir adamın bir kadınla ilişkiye girmesi bekleniyor, fakat anlatı bizi o sahneden esirgiyor.
Atinalılarda oğlancılık
Toplumda önde gelen bir kişinin ergenleri neredeyse karşı konulamaz bulduğunu söylendiğinde haklı olarak dehşete düşeriz. Platon, filozof Sokrates’in çıplak gençlerin etrafında dönüp durmayı, yanlarına yaslanıp onları kucaklamış olmayı istediğini söylediğinde, izleyicileri hiç şaşkınlık göstermemiş olacaktı. Beşinci yüzyılın Atina’sında, erkeklerin erkeklere ilgi duyması tamamen doğal karşılanıyordu. En azından üst sınıflar arasında ortak bir uygulama olduğunu gösteren bol miktarda edebi ve sanatsal kayıtlar vardır. Yaşlı adam Erastes’in oğlu Eramenos’u diğer eşyalarla birlikte hediye etmesi beklenmişti. Bir zamanlar kurulan ilişki, her ikisine de faydalı olacaktı. Yaşlı adam ilişki yaşamış olacaktı ve genç Atina toplumuna güçlü bir koruyucuyla tanıtılmış olacaktı. Bazen bu tür bir ilişki basitçe Mayıs-Aralık romantizmi olarak tasvir edilirdi, ancak katılan çocuklar çok gençti. Hâlâ bir Eramenos olmak isteyenler için sakal bırakmak utanç verici sayılırdı.
Genelev
Çoğu toplumda, fuhuş, yasadışı da olsa, en azından derinden utanç verici bir şey olarak görülüyordu. Romalılar için durum böyle değildi. Pompeii kalıntılarındaki Lupinar, Roma genelevinin dünyasına bir pencere açıyor. Sakin bir sokakta saklanmak yerine, içlerinde yapabileceği türden bir işi gururla sergiliyor. Graffiti, insanlara teklifte bulunan çeşitli kadınlardan neler bekleyebileceğini anlatır. İçerde beklerken, birkaç grafik imge, neyi satın aldıklarını anlamaları için, daha az hayal gücüne sahip olanlara ya da okuryazar olmayan kişilere yardımcı olur.
Babil’de daha da cesur şeyler vardı. Yunanlı tarihçi Herodot’a göre, hayatında en az bir kere, her Babilli kadın, İştar tapınağına gidip kutsal bir fahişe olarak hizmet etmek zorundaydı. Onlara para teklif eden kim olursa olsun, sırnaşmalarını kabul etmeleri gerekiyordu. Bazı araştırmacılar buna itiraz ettiler, ancak bazı kadınlar, Tanrı’ya hizmet etmenin erkeklere para karşılığı hizmet ile aynı olduğu konusunda yaygın bir kanıya varmış gibi görünüyor.
Antik ilişki oyuncakları
2005 yılında, Almanya’da, arkeologlar şaşırtıcı bir keşif yaptı. Yerden sekiz inç yüksekliğinde bir kaya çıkıntısı buldular. Boyut etkileyici, oyma da öyle. Bu, bazı araştırmacılar tarafından en eski keşfedilen yapay penis olduğuna inanılan 26.000 yıllık bir fallustur. Bu keşfedilen en eski yapay penis iken, hiçbir şekilde benzersiz değildir. Yaşam boyu penisler her türlü materyalden, ahşap bile olmak üzere, atalarımızın şimdiye kadar olduğundan daha cesur olduğunu düşündüren bir şekilde keşfedildi.
Açık seramik tablolarıyla Yunanlılar ayrıca eski cinsel ilişki oyuncağının dünyasına bir başka değerli pencere açıyorlar. Kadınlar pek çok vazoda yapay penis taşıyorlar. Ayrıca, en azından komik sahnelerde, onların çekingen olmadıkları görülüyor. Yazar Herodas, iki kadın arasındaki bir konuşmaya dayanan bir metni yazmıştı; biri diğeri için harika deri yapay penisini kimin yaptığını bulmaya çalışıyordu. Yapay penis yapıcı, gerçek işini, daha aile dostu bir imaj olan ayakkabı yapıcısı olma imajının arkasına saklamıştır. Aristophanes’in Lysistrata adlı oyununda, Yunanistan’ın kadınları, kısmen, yapay penis ticaretini bozduğu için savaşı sona erdirmek üzere bir seks grevine gidiyor.
Pandomim aktörünün fallik antikaları
Yunan oyunlarından bahsedecek olursak, Yunan trajedilerinin kanlı bir mesele olduğu konusunda şöhreti var. Daima aynıydılar. Ancak zorlu, drama dolu uzun bir günün sonunda Atinalılar gerginliğini bir kahkaha ile atmaktan memnundu. Komedi ve Satür oyunları ruh hallerini hafifletti. Sivri siyasal hicivle birlikte en çok sevdikleri şeylerden biri de iyi bir seks şakasıydı. Sahnede komik erkek karakterler büyük, ancak gizlenmiş deri penis giyerlerdi. Bu oyun için gerekli olan herhangi bir şeyden biriydi. Eski Komedi’nin efendisi Aristophanes, mastürbasyon şakaları, ereksiyon mizahı, iktidarsızlık iğnemeleri ve fallusu bir gemi dümeni gibi kullanma fırsatı için bu unsurları kullandı.
Dolambaçlı rahim
Birisi sizi histerik olarak suçlarsa, sizi oldukça spesifik ve çok garip bir şeyle suçluyordur. Tıbbın eski Yunan babası Hippocrates tarafından ilk kez tarif edilen histeri, geniş kapsamlı semptomlara sahip kadınların bir hastalığıydı. Neredeyse her şey için histeri suçlanabilir, ancak esas olarak duygusal kontrol eksikliğine katkıda bulunduğu düşünülürdü. Peki, histeriye ne sebep olur? Vücudun etrafında dolaşan rahim. Bu bugün bize gülünç bir fikir gibi geliyor. Ancak antik dünyada rahimin derin rahatsız edici bir organ olduğu düşünülüyordu. Mısır papirüsleri, “dolaşan bir rahimi” dengelemek için tasarlanmış ilaçların açıklamalarını taşır. Batılı geleneğin temel düşünürlerinden biri olan Platon, rahim ağzını, vücuda girdiği her yere fena halde zarar verebilen bir hayvan olarak düşünürdü.
Spartalı kadınlar
Sparta birçok açıdan Antik Yunan’dan garipti. Atina’daki kadınlar o kadar susturuldu ki, kendi gizli dillerini konuştukları düşünülüyordu, Sparta kadınları ise her zaman için büyük bir özgürlüğe sahipti. Spartalı kraliçe Gorgo’ya “Spartalı kadınlar, neden erkeklerin üzerinde egemen olan yalnızca sizin kadınlarınız?” diye sorulduğunda “Erkeklerin anneleri olan kadınlar yalnızca biziz” diye cevap verdi. Ancak düğün gecesi Spartalı bir kız için garip bir ilişki olabilir. Saçları tıraş olurdu ve bir erkeğin pelerinini ve sandaletini giyerdi. Giyindikten sonra, karanlıkta kocasının onu bulmasını beklerdi. Bazı tarihçiler, gelin tarafının kıyafet değiştirmesinin damadın gelinin erkek kardeşleriyle heteroseksüellik yaşama zevkine ulaşmasını ve onlarla vakit geçirmesini sağlamak için yapıldığını ileri sürmüşlerdir.
Mısırlı ensest tanrılar
Kraliyet aileleri sık sık felaket genetik sonuçlara neden olan küçük ve yakın gruplar içinde evlenerek kanlarını saf tutmaya çalıştılar. Mısır kraliyet ailelerinde çoğu zaman bireylerin aile içerisinde kalması için kardeş kardeşle evlendirilmiştir. Bu iyi bir fikir değil, fakat antik firavunların dünya üzerindeki tanrılar olarak gördüğünü düşündüğünüzde daha anlaşılır hale gelir. Ve cennetteki tanrılarla aynı şeyleri yapıyorlardı. Mısır mitolojisinde kardeşin kardeşle evliliğinin en ünlü örneği Osiris ve İsis’tir. Tanrı Osiris kardeşi Set tarafından öldürüldü ve parçalandığında, karısı ve kız kardeşi İsis bütün vücut parçalarını toplamaya çalıştı. Toparlanamayan tek şey bir timsah tarafından yenilen penisiydi. Nil, onun penisini bir tanrıya sunduğundan beri çok verimli bir hale geldi ve yaşamı o topraklara getirdi. Bir darbenin kaydedilmiş tarihindeki ilk söz “Isis kardeşi-kocası için çamurdan yeni bir penis şekillendirdi ve ona hayat verdi,” olmuştur.
Penis tılsımları
Penis, antik dünyanın her yerinde görülmektedir. Antik Atina ya da Roma sokaklarında gözünüze çarpma riski olmadan yürüyemezdiniz. Atina’da Herms denilen heykeller her yerde bulunmuştu. Hermes tanrısı ile kare bir direk, aynı zamanda dikdörtgen fallusa sahiptir. M.Ö. 415’te, bu penis koruyucularının, birisinin sarhoşken söz konusu penis yapılarını kırmasının bir devlet krizi yaratması kadar önemli olduğu düşünülürdü.
Penisin Apotropaic iktidara sahip olduğu düşünülüyordu, kötü kötülüğü engelleyebiliyordu. Fresklerle boyanmış, heykellerle oyulmuş, bronzla kaplanmış ve insanların güvende olmak isteyebilecekleri yerlerde oyulmuştu. Genellikle, fallus kanatlarla gösterilir ve bazen bu kanatlı penisler çanlarla asılırdı. Bu Tintinnabulae, büyüleyici rüzgâr çanları ve sihirli koruyucular gibi davranıyordu.